De laatste dagen in NL - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Annemarie Broekroelofs - WaarBenJij.nu De laatste dagen in NL - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Annemarie Broekroelofs - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in NL

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

12 Februari 2014 | Nederland, Hardenberg

Over twee nachtjes is het dan zover, ik reis af naar Zuid-Afrika. Het komt nu wel heel dichtbij.. Iedereen die het leuk vindt om mij te volgen wil ik via deze weg laten weten hoe het gaat en wat ik doe en meemaak.

Aankomende vrijdag vlieg ik om 14:35 richting Dubai, om daar over te stappen en te vliegen richting Zuid-Afrika. Met vijf andere studenten ga ik naar Cato Ridge, waar zich een weeshuis bevind genaamd God's Golden Acre. In dit weeshuis leven kinderen die als gevolg van aids hun ouders zijn verloren of op een andere manier wees zijn geworden.

De afgelopen drie weken heb ik mij, samen met de andere vijf studenten, voorbereid op dit avontuur. Veel moest er geregeld worden als visum, vaccinaties en andere zaken. Samen met Sharona Nijzink ga ik een first medical response (EHBO training) geven op scholen in de omgeving. Vorige groepen verpleegkunde studenten hebben dit al opgezet en hebben deze training al gegeven aan de kinderen op het weeshuis. Daarnaast is het de bedoeling dat ik samen met Sharona een medicijnhandboek ga ontwikkelen, omdat er op dit moment nog geen duidelijk richtlijnen zijn over het geven van medicatie.
Ook gaan er studenten van andere opleidingen mee. Mitchell (commerciële economie) gaat zich bezig houden met toerisme en het toegankelijk maken hiervan. Michelle (maatschappelijk werk en dienstverlening) gaat zich bezig houden met de voorlichting op scholen rondom HIV/aids. Als laatste gaan Saskia en Suzanne (pedagogiek) werkplannen schrijven en invullen, met voor kinderen met trauma problematiek.

Nu weten jullie een beetje wat ik ga doen en met wie ik ga. Ik heb er super veel zin in en zie het als een grote uitdaging. Maar ik ga ook zeker alles wat ik achterlaat super missen! Gelukkig ben ik er over vier maandjes gewoon weer. Bij het volgende reisverslag zit ik al in Zuid-Afrika bij het heerlijke zonnetje en laat ik jullie mijn eeste indruk weten.

Tot snel allemaal!!

  • 12 Februari 2014 - 18:42

    Kim:

    Super goed Anne! En ik ga je zeker volgen!

  • 12 Februari 2014 - 19:53

    P.Noordmans:

    Veel succes Annemarie! We denken dat je veel waardevolle ervaringen zult op doen! De dinsdagavondgroep gaat je ervaringen volgen en we leven mee! Geniet er van.

  • 13 Februari 2014 - 22:00

    Hennie Broekroelofs:

    Annemarie, een hele goede reis gewenst.
    Succes met je werk aldaar. Ik ga je volgen, ben benieuwd naar je belevenissen.
    Groetjes,Hennie

  • 14 Februari 2014 - 09:37

    Henny Broekroelofs:

    Annemarie een heel goede reis gewenst en heel veel succes. We blijven je volgen.
    Hartelijke groet van De Broekies uit Brucht.

  • 23 Februari 2014 - 23:07

    Willeke:

    Hey Annemarie,

    Hoe gaat het daaro?
    Heb je het een beetje naar je zin?
    Is het warm?
    En hoe bevalt je nieuwe omgeving?

    Groetjes Willeke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hardenberg

Annemarie

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 8427

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: