Vakantie pap en mam - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Annemarie Broekroelofs - WaarBenJij.nu Vakantie pap en mam - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Annemarie Broekroelofs - WaarBenJij.nu

Vakantie pap en mam

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

03 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Ja hoor daar is die dan eindelijk, inmiddels twee weken later.. Op donderdag 10 april kwamen ze dan het terrein op rijden, pap en mam. Eerst een beetje verkeerd gereden maar toch hadden ze het gevonden. Met al een hele reis achter de rug kwamen ze dan nu bij God’s Golden Acre. Op donderdag arriveerden ze en op zaterdagochtend zouden we vertrekken richting Kaapstad. Ze kregen de sleutel van hun verblijf op GGA (weeshuis) en dat was een stuk minder luxe dan dat ze de rest van de week hadden haha. Omdat het toen nog licht was heb ik ze gelijk het hele terrein laten zien.
Zaterdagochtend was het dan zover we vertrokken vroeg naar het vliegveld van Durban, om vanaf daar naar Kaapstad te vliegen. Toen we aankwamen in Kaapstad was het erg warm en ook gelijk een hele andere benauwde warmte. In het guesthouse waar we overnachten had ik een eigen kamer met een twee persoonsbed, haha heel iets anders dan wat ik gewend was natuurlijk, maar ik vond het heerlijk, mijn dag kon niet meer stuk! Daarna gelijk de tafelberg maar op, wat uitzicht, je zag geheel Kaapstad. De volgende dag, nadat ik heerlijk uitgerust mn tweepersoons bed uit kwam rollen en een heerlijk ontbijtje kreeg, gingen we de tour doen naar Kaap de Goede Hoop. De volgende dag hebben we de wijngaarden van Stellenbosch bekeken en natuurlijk een wijnproeverij erbij gedaan. Daarna vertrokken we weer uit Kaapstad en gingen we richting Oudshoorn, onderweg de route 62 gereden. Dit is een route met veel mooie uitzichten en bergen. In oudshoorn hadden we een prachtig guesthouse waar ik wederom een heerlijk bedje had en dit keer met een bad, het werd steeds beter haha. Daar heb ik gelijk maar goed gebruik van gemaakt, door er de hele avond van te genieten. De volgende dag zijn we naar een struisvogelboerderij geweest, waar we een rondleiding kregen en ik op een struisvogel heb gereden. Gelukkig was het niet al te lang, want die beesten gaan veel harder dan je denkt. Wederom een super gave ervaring erbij. Daarna zijn we vertrokken richting plettenbergbay, waar ons guesthouse aan het strand zat, beter kon natuurlijk niet. Heerlijk een middagje op het strand!! De volgende dag vertrokken we richting een safaripark. Op het moment dat we aankwamen gingen we gelijk op safari, maar dit keer in een jeep met een heeeel hobbelig pad, ik vond het geweldig, omdat je nu het gevoel had dat je echt op safari ging. Pap en mam sliepen samen in een tent en ik sliep alleen in een tent, nouja een tent met een twee persoonsbed en een wc, douche en bad. Als je ging douchen kon je kijken in het oerwoud, eigenlijk gewoon in de buitenlucht douchen. Tijdens de safari kwamen er leeuwen opeens uit de bosjes, je zag ze allemaal bij ekaar. De volgende ochtend zagen we ze weer, en nu lagen ze allemaal om onze jeep heen. Ik kan niet uitleggen hoe gaaf dat wat. De handen en camara´s moesten binnen boort. Na dit alles gingen we richting Coffeebay, waar we via een weg met heel veel gaten en arme gebieden uiteindelijk bij een luxe hotel met strand aankwamen. En de volgende dag gingen we weer richting God´s golden acre, waar pap en mam het hele weekend hebben doorgebracht. Maandag morgen vetrokken ze weer en bleef ik weer alleen achter na een heel geweldig weekje.
De tijd gaat nu wel heel snel, vanaf nu is het nog maar een maand en 6 dagen. Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest voor school, het schiet nu mooi op.
Iedere dinsdag heb ik kliniek dienst, dit houd in dat dat ik medicijnen deel en dat kinderen naar mij toe kunnen komen als ze pijn hebben of zich niet lekker voelde. Vaak gaat het om een wondje of over keelpijn. Laatst kwam een van de kinderen naar mij toe om te vragen of ik even naar Vanessa wilde kijken. Ik had geen idee wie Vanessa was, ik had nog nooit van die naam gehoord. De jongen floot een keer op zijn vingers en ja hoor daar kwam Vanessa, het was een hond haha. Tegenwoordig ben ik dus ook al dierenarts haha.

Helaas kan ik niet veel foto´s uploaden, dit komt omdat foto´s uploaden heel veel mb´s kost. Als ik thuis ben laat ik iedereen de foto´s wel zien hihi!

Dan is er nog minder leuk nieuws.. Er is afgelopen donderdag iemand overleden binnen de kring van GGA, het was schokkend nieuws want het was snel gegaan. Zij had zelfs het verblijf van mijn ouders nog geregeld.. Iedereen werd bij elkaar geroepen (alle kinderen, werknemers en familie). En samen hebben we in een kring heel veel gezongen. Het verschil met Nederland is dat wij gaan rouwen, herinneringen oproepen en met elkaar erover gaan praten. Hier doen ze dat met behulp van zingen en veel bidden. Het was erg indrukwekkend om mee te maken..


Goed dit was het eind van mijn reisverslag, ik zie jullie allemaal weer over één maand en 6 dagen :)

  • 04 Mei 2014 - 14:38

    Willianne:

    Hee Annemarie!

    Leuk reisverslag! Super vet om te lezen wat je allemaal beleeft! Succes nog daar en geniet heel veel van het laatste maandje want voor je het weet zit je weer in het koude kikkerlandje;)

    Groetjes Willianne

  • 08 Mei 2014 - 19:30

    Irene:

    Mooi verslag an! Fijn dat je een goede vakantieweek hebt gehad. Geniet nog lekker even van alles daar en toi toi toi!

  • 10 Mei 2014 - 19:28

    Mama:

    Heel leuk omschreven annemarie en wat was het een geweldig weekje en wat hebben we veel gezien. Erg leuk en bijzonder. We hebben wel heel erg genoten. Nog een maandje en dan zien we je weer tot dan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Cato Ridge

Annemarie

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2718
Totaal aantal bezoekers 8413

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: